Sabtu, 12 Februari 2011

Harapan dan Cita cita


saya mungkin hanya manusia yang sangat biasa..
manusia yang sangat biasa yang mempunyai banyak sekali keinginan..
saya bersyukur kepada ALLAH SWT karena NYA saya diberi kepercayaan untuk hidup sampai sebesarini
hari ini 12 Februari 2011..
diumurku ini yang ke 15 tahun 5 bulan,telah mengalami beberapa kesan hidup yang beragam.
dengan cobaan konflik yang sangat cukup dalam menoreh hati saya.
maafkan saya ya ALLAH mungkin selama hidup saya sering mengeluh, saya juga suka lupa padaMU ya ALLAh..
namun semakin saya lama hidup di dunia dan emakin dekat dengan ajal, saya ingin sekali memperbaiki diri saya..
bila dahulu pemikiran saya sangat pendek sekarang saya akan dan bisa berfikir dewasa..
bila dahulu hati saya hanya mengurus dan memikirkan lelaki yang saya suka atau cintai, ribut dengan nama nama lelaki, sekarang saya berusaha untuk selalu mengingatMU.. saya berusaha lelaki yang dihati saya, saya mencintainya karenaMU.
bila dahulu saya kekanak kanakan yang hanya bisa merengek kalau ingin sesuatu . kali ini dan seterusnya saya akan berusaha sendiri mendapatkannya dan menjadi wanita dewasa dan tegar..
Ya ALLAH... hidup saya ini hanya ingin berarti bagi orang lain yang disekitar saya..
sahabat, teman, keluarga.. semua akan senang bila saya ada..
YA ALLAH.. tolong jaga dan lindungi lelaki yang ada dihati saya..
YA ALLAH anugerahilah saya dengan lebih banyak rahmatMU.. jangan biarkan saya melupakanMU..
tegurlah bila saya melenceng ke arah lain..
Ya ALLAH .. 
kini keinginan saya sangat banyak..
saya berusaha terus untuk menjadi lebih baik dan baik..
serentetan cita cita mungkin saat ini hanya dapat saya tuliskan..
saya ingin dihargai orang
saya ingin disegani orang..
saya merintis pendidikan dengan beasiswa..amin..
kelak saya ingin menuntut ilmu di UGM dengan fakultas psikologi lalu saya pergi ke korea.. setelah di korea saya ingin pergi ke Paris untuk menggali ilmu merancang baju..
saya juga ingin menjadi penulis..
diumur 22 s/d 25 ingatkan saya untuk menikah..
berikan jodoh yang baik untuk saya ya ALLAH..
saya akan kerumah MU ya ALLAH bersama pasangan hidup saya
saya ingin menjadi filusuf.. tapi entah.. katakataku.. katakataku tak begitu sempurna..
saya ingin menjadi pemberi motivasi..
dari rentetan harapan dan cita cita ini yang paling penting..
paling penting .. saya ingin membahagiakan orangtua.
mungkin anda fikir  ini suatu yang sulit dicapai, saya hanya perempuan yang hidup dengan keluarga sederhana dan mungkin tidak cukup mampu untuk membuat citu semua kenyataan
tapi inilah saya dan cita cita saya..
saya tak peduli ini akan terjadi atau tidak..
yang penting saya sudah mengatakan dan menulisnya..
anda fikir anarkis? atau apalah..
saya juga berfikir dengan fikiran anda ketika membaca ini ..
bermimpilah kawan mumpung mimpi gak bayar..
thanks sobat udah ngisi hidup saya lebih bermakna.. ^_^

Tidak ada komentar:

Posting Komentar